
Studentverhaal Ivar
Ivar is tweedejaars student van de opleiding Applied Geo-Information Science. Tijdens zijn bezoek aan de open dag wist hij het meteen: hier wil ik gaan studeren! "Tijdens de open dag kreeg ik gelijk een positief gevoel".
HAS green academy heeft expertise op het gebied van agro, food en leefomgeving.
Onze expertises hebben we onderverdeeld in 8 categorieën. Selecteer 1 van de categorieën om onze verhalen te lezen over het onderwerp.
Ivar is tweedejaars student van de opleiding Applied Geo-Information Science. Tijdens zijn bezoek aan de open dag wist hij het meteen: hier wil ik gaan studeren! "Tijdens de open dag kreeg ik gelijk een positief gevoel".
Het lectoraat Innovatieve Biomonitoring begeleidt meerdere onderwijsprojecten en afstudeeropdrachten in het project Weet wat er Leeft gericht op het automatiseren van de detectie van plagen en biologische bestrijders in de kas.
Het lectoraat Innovatieve Biomonitoring ontwikkelt samen met BioMon een detectiekit waarmee het DNA van de bedwants uit huisstof geïsoleerd en gedetecteerd kan worden.
Het Lectoraat Innovatieve Biomonitoring stelt haar kennis en kunde beschikbaar voor het in kaart brengen van de ecohydrologische omstandigheden in het leefgebied van de Nepalese tijger in groot interdisciplinaire onderzoeksproject.
Het lectoraat Klimaatrobuuste Landschappen onderzoekt hoe het beekdal van de Aa of Weerijs klimaatrobuust ingericht kan worden en wat dit betekent voor ecosysteemdiensten als natuurkwaliteit, biodiversiteit en opbrengsten.
Lara studeert Toegepaste Biologie en zit in het derde leerjaar. De sfeer op de HAS green academy is een van de dingen die haar vanaf het begin al aansprak, maar natuurlijk ook de inhoud van de opleiding.
Wat Gijs het meeste aanspreekt aan HAS green academy? De fijne sfeer op school en met elkaar! "Ik heb superleuke studiegenoten en de docenten zijn heel erg toegankelijk. Tijdens onze studiereis naar Griekenland heb ik mijn klasgenoten nog beter leren kennen. Dat was heel leuk!"
Teun volgt de opleiding Tuinbouw en akkerbouw en zit in het tweede studiejaar. Waarom koos hij voor HAS green academy? Vanwege zijn passie!
"Ik werkte pas 2 maanden op een agrarisch bedrijf voordat ik aan de opleiding Veehouderij begon. Dat vond ik best spannend."
Félice is eerstejaarsstudent Food Technology en kijkt terug op een gevarieerd jaar met veel theorie en praktijk.
De stap naar het hbo was voor mbo-studente Laura best spannend. Een andere manier van leren, meer theorie en meer zelfstandig werken. Zou ze dat wel kunnen?
Na zijn mbo-opleiding Voeding en Techniek besloot Louisben door te gaan studeren bij HAS green academy. Hij heeft het eerste jaar van de opleiding Food Technology achter de rug.
Tijdens haar eerste bezoek aan HAS green academy wist Martine het zeker: ik ga studeren bij de HAS! "Ik heb voor de HAS gekozen, omdat het een kleine school is."
In de collegereeks ‘What about Soil?’ van het lectoraat Levende bodem werkt! vindt kennisuitwisseling plaats over de bodem in de breedste zin van het woord.
Ik werk bij ingenieursbureau Uticon, dat engineering projecten uitvoert voor klanten. Dat zijn met name klanten in de food branche.
Voor Yrsa was het snel duidelijk. Na goede verhalen te hebben gehoord van kennissen en haar vader, besloot ze de open dag van HAS green academy te bezoeken.
Paula had altijd al een passie voor dieren en wilde daar later zeker iets mee doen.
Het lectoraat Innovatieve Biomonitoring heeft tot doel om biodiversiteit in beeld te brengen en over de tijd te monitoren, gebruikmakend van innovatieve technieken die toepasbaar gemaakt worden voor vragen uit de praktijk. Op deze manier draagt het lectoraat bij aan het behoud en de bescherming van biodiversiteit.
Het lectoraat Klimaatrobuuste Landschappen: 'verbinden van landbouw en natuur' richt zich op de vraag hoe andere vormen van landbouw kunnen bijdragen aan het verbeteren van waterkwaliteit en biodiversiteit door op een slimme manier gebruik te maken van het landschap.
Het lectoraat Groene Gezondheid wil bijdragen aan een gezonder eetpatroon met meer groente en fruit. De focus van het onderzoek ligt op de voedingswaarde van groente en fruit, de kwaliteit in de naoogstketen, en nieuwe voedselconcepten met meer groente en fruit. Daarnaast is er aandacht voor de context van ons voedselaanbod: de voedselomgeving.
Het lectoraat Eiwittransitie in Voeding wil bijdragen aan de eiwittransitie in Nederland en daarbuiten. Het lectoraat heeft een focus op toepassing van plantaardige eiwitten en verkenning van alternatieve eiwitten zoals cellulaire agricultuur en insecten.
Het lectoraat Voedselproductie in een Circulaire Economie wil bedrijven in de agrofoodsector in staat te stellen te produceren met een minimale belasting van het milieu en een zo efficiënt mogelijk gebruik van natuurlijke hulpbronnen. Dit gebeurt voornamelijk door het sluiten van kringlopen en het verduurzamen van productieprocessen.
Ik ben Sil Akkermans, 19 jaar en ik kom uit Maashees. Ik zit in het 3e jaar van de opleiding Food Innovation en ik loop stage bij The Happy Pear in Kilcoole, Ierland.
Het lectoraat Verdienvermogen voor Natuurinclusieve Landbouw doet onderzoek naar natuurinclusieve bollenteelt. Het lectoraat voert diverse onderzoeken uit naar het verbeteren van biodiversiteit in de Duin- en Bollenstreek en het opzetten van een kennisnetwerk waarin kennisuitwisseling en kennisontwikkeling centraal staan.