Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Project AUTO-model: gesprekstool voor startende ondernemers

Project AUTO-model: gesprekstool voor startende ondernemers

Zelf aan het stuur van je onderneming met het AUTO model?
Afgelopen half jaar hebben drie studenten van HAS Hogeschool, Harmke Ipema, Laury Schrijnemaekers en Iris Hertog met Antien Zuidberg , Lector Design Methoden in Food, een gesprekstool ontwikkeld voor startende ondernemers in opdracht van de Rabobank. 
 
Ondernemers gaan niet zelf aan de slag met modellen, maar wel in gesprek met ervaren ondernemers of coaches. Het AUTO-model is een visuele tool, die ingezet kan worden om de latente vragen te bespreken. De tool is gebaseerd op een analogie met een auto, waarbij de ondernemer de bestuurder is van een auto (de onderneming), en die een reis gaat maken (de toekomst van de onderneming). Voor alle aspecten van de onderneming zijn er vragen bedacht die in een gesprek kunnen worden gesteld. Bovendien is de tool ingericht op 3 fases van een onderneming, de seed-fase, de startup-fase en de scale-up, zodat er op meerdere momenten in een coachtraject teruggegrepen kan worden op de tool.
 
Het komende schooljaar zal het AUTO-model getest worden onder startende ondernemers, zowel van de HAS als vanuit het @Business Team Innovatie Limburg. Interesse? Neem contact op met A.Zuidberg@has.nl

Lector Design methoden in Food

Antien Zuidberg

Lector Design methoden in Food


E: a.zuidberg@has.nl