
Afgestudeerde Anouk aan het woord
Hoi! Ik ben Anouk en ik ben net afgestudeerd aan de opleiding Toegepaste Biologie in Den Bosch. Ik heb er vijf jaar gewoond en gestudeerd.
Onze studenten en cursisten bij HAS green academy hebben allemaal hun eigen unieke verhaal. Of ze nu net zijn begonnen met hun voltijd hbo opleiding, hun ervaringen vertellen over het maken van een studiekeuze of een gaaf stageverhaal hebben, ze zijn het waard om te delen. Op deze pagina staan al hun verhalen gebundeld. Gebruik de filtering om alle studentenverhalen van onze HAS green academy hbo bachelor studenten te lezen!
Bekijk hier de verhalen van onze studenten, cursusten en partners over het studeren en samenwerken met HAS green academy.
Hoi! Ik ben Anouk en ik ben net afgestudeerd aan de opleiding Toegepaste Biologie in Den Bosch. Ik heb er vijf jaar gewoond en gestudeerd.
Ik ben Jessica, 23 jaar en ik kom uit Maarheeze. Ik studeer Food Innovation in op de HAS in Venlo en zit op dit moment in mijn 3e jaar.
Ik ben Suzan, ik kom uit Waspik, maar ben momenteel voor een jaar wonende op Texel. Ik studeer Toegepaste Biologie en zit nu in mijn laatste studiejaar, jaar 4. En ik ben ook werkende voor de HAS als promo-student.
Ik ben Jil van der Hoeven, 22 jaar en ik kom uit Steenbergen. Ik volg de opleiding Bedrijfskunde en foodbusiness en ik zit momenteel in het tweede jaar.
In het tweede jaar van de opleiding Horticulture & Business Management werk je in een groep aan een teeltproject. Je kiest een gewas én een praktijkprobleem dat je probeert op te lossen, bijvoorbeeld rond bemesting, watergift of plantgezondheid.
In het tweede jaar van de opleiding Tuinbouw en Akkerbouw werk je in een groep aan een teeltproject. Je kiest een gewas én een praktijkprobleem dat je probeert op te lossen, bijvoorbeeld rond bemesting, watergift of plantgezondheid.
In een korte video vertelt alumnus Bedrijfskunde en agribusiness Anna meer over haar werkzaamheden en haar ervaringen op de HAS.
In een korte video vertelt docent Bedrijfskunde en agribusiness Bas meer over zijn werk op de HAS en zijn ervaring in de sector.
Milouska Lensing is een bekend gezicht binnen HAS green academy. Als docent, coach en jaarcoördinator van het eerste jaar van de International Food & Agribusiness (IFA) opleiding zet ze zich al meer dan twintig jaar in voor het welzijn en de ontwikkeling van studenten. Met haar warme persoonlijkheid, scherpe blik en betrokkenheid helpt ze studenten groeien, van binnenuit. Maak kennis met Milouska!
Student Tessa Jansen vertelt over haar switch en studiekeuze bij HAS green academy.
In her 3rd year at International Food & Agribusiness, Maike did an internship at Agriterra. She tells all about her experience.
In een korte video vertelt docent Hippische Bedrijfskunde en Pet Business Fleur meer over haar werk op de HAS en haar ervaring in de sector.
Student Hippische Bedrijfskunde en Pet Business Lieke van Acker vertelt over haar opleiding aan HAS green academy.
Brenna (21) komt uit Zuid-Limburg en heeft een achtergrond in Mediavormgeving. Na haar MBO-opleiding merkte ze dat het lastig was om een baan te vinden in dat vakgebied. Ze ging op zoek naar een nieuwe uitdaging en kwam via een open avond bij de HAS terecht. Inmiddels volgt ze de Associate degree (Ad) Groene Leefomgeving en voelt ze zich helemaal op haar plek.
De 20-jarige Tibor Vanhoucke uit Delft heeft altijd al een passie gehad voor groen. Na zijn hoveniersopleiding wilde hij verder studeren, maar hij zocht een praktijkgerichte opleiding die niet te lang duurde. De Ad Groene Leefomgeving bleek voor hem de perfecte tussenstap.
Student Hippische Bedrijfskunde en Pet Business Sterre van den Berk vertelt over haar stage-ervaring bij V2-Facility, een bedrijf dat hippische en andere sportevenementen organiseert.
Meet Esther van Lieshout, the study advisor for the International Food & Agribusiness (IFA) programme at HAS green academy. Esther has been part of HAS green academy for 16 years, building extensive experience in supporting students during their studies and helping them get the most out of their time at the academy.
My name is Dirk Beerendonk, I have been working at HAS for two years now and I am a lecturer at International Food & Agribusiness (IFA).
In een korte video vertelt docent Giel van de opleiding Toegepaste Biologie (in Venlo) meer over zijn werkzaamheden en zijn ervaringen op de HAS en in het werkveld.
In een korte video vertelt docent Jesse van de opleiding Applied Geo-Information Science meer over zijn werkzaamheden en zijn ervaringen op de HAS en in het werkveld.
Gabriela werkt als afvalwatertechnoloog bij Royal HaskoningDHV, waar ze innovatieve oplossingen ontwikkelt voor waterbeheer en duurzaamheid. Van werken in het lab tot projecten op locatie, geen dag is hetzelfde. Ontdek hoe Gabriela haar tijd bij HAS green academy gebruikte om haar passie voor afvalwater en technologie te ontdekken en zich voor te bereiden op een veelzijdige carrière.
Esmée is adviseur waterkwaliteit bij Waterschap Aa en Maas. Van data-analyse tot veldonderzoek, haar werk draait om het verbeteren van waterkwaliteit en het behalen van milieudoelen. Bij HAS green academy ontdekte ze haar passie voor hydrologie en aquatische ecologie, en ontwikkelde ze de vaardigheden die haar nu elke dag helpen om impact te maken. Lees hoe Esmée haar brede interesse omzette in een specialisatie met échte betekenis voor de leefomgeving.
Raven wist niet meteen wat ze wilde doen, maar had één duidelijke drijfveer: bijdragen aan een betere wereld. Tijdens een meeloopdag Milieukunde aan HAS green academy zag ze hoe breed en praktijkgericht de opleiding is. "Wat me aansprak, was de diversiteit en dat je jezelf kunt specialiseren via projecten. Dat gaf me de ruimte om mijn interesses te ontdekken." Deze keuze leidde haar naar een betekenisvolle carrière bij de gemeente 's-Hertogenbosch. Lees hieronder meer!
Thijn Voordendag (21) uit Nieuwerkerk aan den IJssel is derdejaars student Food Innovation aan de HAS. Met zijn passie voor voeding en creativiteit geniet hij van de praktijkgerichte lessen en werkt hij aan uitdagende projecten die zijn ideeën tot leven brengen.