De VerleidingsToolbox

Het lectoraat Design Methoden in Food werkt sinds 2019 aan een geheel nieuw model waarin de belangrijkste aspecten van verleiding worden gedeeld, samen met methoden die hier voor kunnen worden ingezet.

gereedschapskist

Metafoor

Dit model biedt handvaten en handelingsperspectief om gezonde en duurzame food concepten meer verleiding te geven. Uiteindelijk is gekozen voor de vorm van een VerleidingsToolbox en een metafoor als beeld waarin de belangrijkste methoden worden samengevat. Er is stapsgewijs gebouwd aan dit model gebouwd via verdiepende cases over foodconcepten.

Het lectoraat werkt hierin samen met onder meer Appèl, Mr Cricket, Agrofair, Efteling, Dutch Future Egg en Rabobank. 

 

 

Lector Antien Zuidberg schreef een hoofdstuk over dit onderwerp in het boek 'Beelden van ADR'

Workshop

Vanaf juni 2024 wordt de bij HAS green academy de workshop Marktsucces met gezonde en duurzame voedselinnovatie gegeven. Deze workshop is ontstaan aan de hand van de Verleidingstoolbox en de toolbox zal hierin dan ook centraal staan.

Meer weten over de workshop & inschrijven

Neem contact op