Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Rapportage: De LEEFwereld van ondernemende studenten

  1. HAS Onderzoek
  2. Artikelen
  3. Rapportage LEEFwereld ondernemende studenten

In de afgelopen decennia is in Europa toenemende aandacht voor de ‘entrepreneurial mindset’ van jonge mensen. Overal wordt de noodzaak erkend individuen te ontwikkelen die kunnen omgaan met onze complexe en globaliserende werkelijkheid. De EU daagt het onderwijs uit hier passend op te reageren: Niet iedereen ondernemer maken, wel ondernemend gedrag stimuleren, m.a.w. biedt Ondernemend Onderwijs!

HAS Hogeschool biedt een werkomgeving waarin ik kan bijdragen aan de ontwikkeling van het Ondernemend Onderwijs, omdat HAS Hogeschool, als onderdeel van een zeer ondernemende sector, ernst maakt van de ontwikkeling van ondernemende studenten.

Ondernemend Onderwijs O2LAB

De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland stimuleert middels O2LAB dat de toegankelijkheid en de kwaliteit van het Ondernemend Onderwijs wordt verbeterd. Binnen dat kader is deze studie ontwikkeld.

Doel studie

Het doel van deze studie is dus: Zichtbaar maken wat de leerbehoeften (-vragen) zijn van studenten en starters die actief zijn in hun onderneming of ondernemende activiteit en die behoeften spiegelen aan een Framework van leeruitkomsten.

Lees het volledige rapport Rapportage studie Leefwereld. 

Deze studie is in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat uitgevoerd door mr. Peter E. ter Horst, Programme Director Entrepreneurship Education.