Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Cursus Food & Business Marketing

Hoe positioneert een bedrijf zich sterk in de markt en wat is daarbij het belang van een heldere missie en een visie? Hoe vertalen die zich door in de marktstrategie en wat betekent dit voor het productaanbod? De cursus Food & Business Marketing is meer dan een stoomcursus marketing voor foodprofessionals. Op een hands on en praktijkgerichte manier leer je enerzijds hoe je als bedrijf vanuit je kernwaarden een sterk portfolio opbouwt en anderzijds hoe je planmatig inspeelt op trends en ontwikkelingen in de markt.

Inhoud

De cursus Food & Business Marketing is opgebouwd vanuit zowel een markt- als bedrijfsperspectief. Na een algemene introductie over marketing en marktbewerking, ga je het bedrijf waarvoor je werkt onder de loep nemen. Dit doe je door het maken van een portfolio, waarin je o.a. aandacht besteed aan:

  • Een interne analyse die je inzicht geeft in de belangrijkste kerncompetenties, de missie en de visie van je bedrijf. Je kijkt hoe deze worden vertaald naar een aanbod van producten of diensten, die waarde toevoegen voor de klanten.
  • Een externe analyse waarin je inzoomt op de markt. Welke trends en ontwikkelingen spelen er? Wie zijn de belangrijkste concurrenten en hoe onderscheidt je bedrijf zich ten opzichte van hen? Wie zijn je klanten (b2b/b2c), hoe gedragen zij zich en wat betekent dit voor de marketingmix?

Na deze cursus heb je meer inzicht in de strategische keuzes die een bedrijf maakt ten aanzien van zijn portfolio en marktstrategie en kun je hier op managementniveau over meepraten.

We besteden aandacht aan het consumentengedrag en kijken hoe je een product in de markt kunt positioneren. Voor je eigen bedrijf kijk je hoe voor dit product de marketingmix wordt ingezet om deze zo goed mogelijk aan je doelgroep te kunnen aanbieden.

Voor wie?

De cursus is ontwikkeld voor foodprofessionals op mbo+/hbo-niveau met interesse in marketing.

Duur

6 bijeenkomsten (donderdag van 17.30 – 20.45 uur) in een periode van 3 maanden

Certificering

De cursus wordt afgesloten met de beoordeling van je portfolio. Bij het behalen van voldoende resultaat en het bijwonen van minimaal 80% van de lessen ontvang je een certificaat.

Investering

De cursusprijs van € 1.085,- is exclusief btw.

Extra kosten:

  • Cateringarrangement: € 38,- exclusief btw
  • Studieboeken

Samenvatting

Aanvangsdatum
25 februari 2021
Duur
3 maanden
Investering
€ 1.104,00
excl. 21% BTW

Prijsspecificatie

Cursusprijs
€ 1.085,00
Cateringarrangement
€ 19,00
Totaalprijs
€ 1.104,00
excl. 21% BTW
BTW-prijs
€ 229,56
Totaalprijs
€ 1.333,56
incl. BTW
Cursusprijs is inclusief cursusmateriaal en exclusief eventuele boeken. Deze worden indien van toepassing los gefactureerd. Cateringarrangement is inclusief koffie/thee, exclusief avondmaaltijd.
Zet de stap!

"De cursus is onderdeel van de Bedrijfsopleiding Voedingsmiddelentechnologie. In de cursus leer je de basisprincipes van marketing. Als levensmiddelentechnoloog kijk je anders naar items in de voedingsmiddelenbranche dan marketeers. Deze cursus leidde voor mij tot meer begrip voor marketeers en de keuzes die zij maken."

Kees Noorlander

Implementatie technoloog bij Mars Food