1. Home
  2. Meer HAS
  3. Blogs
  4. HAS Food Experience blog: Help, ik word gebeld

HAS Food Experience blog: Help, ik word gebeld!

Ten tijde van de HAS Food Experience ontdekken veel studenten dat hun concept of project de aandacht trekt van de foodsector. Soms is er zoveel belangstelling dat studenten die in eerste instantie niet met hun concept of project verder wilden, toch overwegen er ‘iets’ mee te gaan doen. Maar wat is ‘iets’?

Dit proces van de verkenning die volgt, ondersteunen we vanuit zowel HAS Hogeschool als Ondernemerslift+. Er zijn simpelweg 3 richtingen: het project verkopen aan een bedrijf, een onderneming starten of samen met een bedrijf het project verder ontwikkelen.  De eerste komt wat minder vaak voor, de andere twee vaker. 

Ondernemerschapskwaliteiten 

Een aantal van de studenten die dit jaar op de HAS Food Experience stonden, is vanuit hun project gestart met een eigen ondernemingZo denken Alexander Steenis en Noor Boereboom hun concept Dabba Diner verder uit, hetgeen maximale ondernemerschapskwaliteiten vereist nu de thuisbezorgd-markt door het coronavirus een totale nieuwe wending heeft gekregen. Daarnaast zijn diverse studenten zijn bezig met de booster van Ondernemerslift+ om hun businessmodel op te tuigen en/of te ontdekken of de route naar de markt via een eigen bedrijf iets voor hen is. Business developers van Ondernemerslift+ en docenten van HAS Hogeschool ondersteunen hen in die zoektocht.  

Afstudeerincubator 

GreenCo startte in samenwerking met lector Herman Peppelenbos een afstudeerincubator waarin 3 studenten de kans krijgen samen met de innovatieafdeling van deze internationale teler hun groente-gerelateerd project verder uit te werken. Ook staan onze ambassadeurs Appèl, Albert Heijn, Vion, Royal Swinkels Family Brewers, AgriFoodCapital en Rabobank klaar om studenten te ondersteunen hun projecten verder te realiseren. Dit doen ze door hun ervaringen te delen en ze van hun netwerk gebruik te laten maken. 

 

Als HAS Hogeschool hebben wij de taak om scholieren op te leiden tot professionals en daarmee op een vruchtbare toekomst voor te sorteren. Wij zien HAS’ers het verschil maken in de wereld van food, vanuit ondernemerschap én werknemerschap. Daar ondersteunen we hen graag in samen het werkveld. Door onze studenten te helpen om ze met hun vernieuwende ideeën écht voet aan de grond te laten zetten, werken we aan een betere toekomst, voor onze studenten én onze sector.  

 

Op onze vernieuwde website has.nl vind je de online versie van het jaarboek dat we recent gepubliceerd hebben. Wil je dit inspiratie-infuus liever écht kunnen vasthouden? Bladeren door de prachtige foto’s en verhalen van onze studenten? Bestel hier het fysieke boek en wij bezorgen het op jouw deurmat. De oplage is beperkt, dus wees er snel bij. 

Lees ook de andere HAS Food Experience blogs