1. Home
  2. Meer HAS
  3. Nieuws
  4. Student Pablo Schultz wint met Bakkie Bruis de Dutch Food Week KickStartShow 2022

Student Pablo Schultz wint met Bakkie Bruis de Dutch Food Week KickStartShow 2022

Pablo Schultz, student Food Innovation bij HAS Hogeschool, heeft met zijn concept Bakkie Bruis de Dutch Food Week KickStartShow 2022 gewonnen. Pablo ontwikkelde een sprankelende koffiesoda als gezond én lekker alternatief voor gewone frisdrank. Dutch Food Week wil met de prijs ondernemerschap onder jonge voedseltalenten stimuleren en ze bij de jaarlijkse KickStartShow een podium geven.

Een businesspanel reikte de prijs uit. Pablo ging met een mooie prijs naar huis: een geldbedrag van 2.500 euro, een jaar lang werken op een flexwerkplek in de Jamfabriek in Den Bosch, 1,5 uur sparren met één van de panelleden en een interview in de studio van FoodBusiness. De tweede prijs ging naar Ferver van oud-HAS’er Cato Pierau met een reeks smaakmakende sauzen. Plek drie werd bemachtigd door Banana Peely Bread van InHolland-studenten Cindy Kwako en Sacha Kuipers met het ontwikkelen van innovatief en duurzaam bananenbrood. De aanmoedigingsprijs ging naar Bitez van Bernadette Conrads met haar chips gemaakt van champignonrestromen.

Koffiesoda met unieke smaak

Pablo wil met Bakkie Bruis af van de alledaagse frisdrank, die vaak veel kunstmatige smaakstoffen bevat. Zijn koffiesoda is gemaakt van perfect gezette cold drip koffie en fruit. Deze fruitige koffie uit Ethiopië mengt hij met het sap van zure kersen. Hierdoor heeft Bakkie Bruis een unieke smaak die je in geen enkele andere frisdrank terugvindt. Een lekkere, alcoholvrije opkikker, perfect voor tijdens het borreluurtje.

De prijswinnaars, met linksonder Pablo Schultz.

Jamfabriek

De KickStartShow 2022 vond dit jaar plaats in de Jamfabriek in Den Bosch. Op deze locatie zijn grote én kleine agrofood-ondernemers actief. Het is een inspirerende werkomgeving op een centrale plek in Brabant. Een van de panelleden is Roel Schutten, directeur AgriFood Capital. Op de website van Dutch Food Week zegt hij: “In Nederland zijn er veel innovatieve ondernemers die met passie werken om de productie en consumptie van ons voedsel gezonder en duurzamer te maken. Bijzondere mensen die we graag ondersteunen en in de schijnwerpers zetten. De Dutch Food Week KickStartShow is voor hen een kansrijk podium en springplank tegelijk waar ik graag mijn bijdrage aan lever.”