AGF Marketing Event

NIMA Foodchain & Agrimarketing houdt op dinsdag 29 november van 15.00 – 20.30 uur in samenwerking met GroentenFruit Huis het tweede AGF Marketing Event met als thema: 'Succesvol innoveren in het AGF schap'. Dit event vindt plaats op HAS green academy in Den Bosch.

AGF Marketing Event

Datum
29-11-2022
Locatie
Den Bosch, Op locatie
Tijd
15:00 - 20:30

Marktontwikkelingen en succesvolle innovaties - IRI

De aftrap wordt gegeven door Koen Drewes (Strategic Insights Analist) van IRI. Hij geeft een overzicht van de actuele marktontwikkelingen en een reflectie op het belang van innovaties hierin. Wat zijn de gevolgen van de hoge inflatie voor de supermarktverkoop groenten en fruit? In hoeverre is er een verschuiving gaande van premium naar budget artikelen? Verder laat Koen enkele succesvolle innovaties de revue passeren.

Paneldiscussie AGF experts - Leo de Kock, Food Fellows, Driscoll'sDrie sprekers afkomstig van toonaangevende bedrijven van aardappelen, groenten en fruit zullen met elkaar en met de zaal in discussie gaan op welke wijze te komen tot succesvolle innovaties. Zo zal Mariska Werring, sales director bij Leo de Kock ingaan op innovaties in het aardappelschap en vertelt Michel Wouda, commercieel directeur Food Fellows, over hun innovaties die tevens bijdragen aan het tegengaan van voedselverspilling. Anne Hamerlinck, Brand Innovation Manager bij Driscoll's, gaat in op het succes van zachtfruit en het belang van innoveren. Deze inzichten biedt alle ketenpartijen inspiratie hoe innovaties waarde toevoegen voor de consument en voor het bedrijf.

Inhoudelijke rol HAS green academy

Vanuit HAS green academy zal lector Antien Zuidberg van het lectoraat ‘Design Methoden in Food’ inzicht geven op welke wijze studenten begeleid worden om te komen tot de ontwikkeling van innovatieve foodconcepten. Ter illustratie zullen een aantal studenten hun afstudeerprojecten pitchen die  allen afkomstig zijn uit de groente- en fruitsector.  

Inspiratie van buiten de sector

Vanuit een ander marktsegment in de verscategorie wordt hierna inzicht gegeven hoe daar succesvol aan een merk is gebouwd en de rol die productontwikkeling daarin speelt. De dag wordt om 19.00 uur afgesloten met een borrel/buffet waarbij volop ruimte is om met vakgenoten over de besproken onderwerpen in gesprek te gaan.


Aanmelden

Aanmelden kan via de website van NIMADe deelname bijdrage is € 59,-  voor NIMA-leden en € 79,- voor niet-leden. Vanwege de bijdrage van GroentenFruit Huis aan het programma, kunnen GroentenFruit Huis-leden die geen lid zijn van NIMA toch deelnemen voor de ledenprijs. Wil je hiervoor in aanmerking komen, stuur dan een mail naar Wilma van den Oever